Pengalaman mengundi

by - May 11, 2018


Assalamualaikum,

Hi .

Menulis ketika waktu rehat.

Menulis menggunakan phone yg kecik. Tapi gagah juga nak menaip entry ringkas kali ini.

Pengalaman Mengundi.

9 Mei 2018, adalah hari mengundi. So semua rakyat Malaysia keluar mengundi. Aku yang pertama kali keluar mengundi, rasa macam excited sikit πŸ˜‚πŸ™ˆ. Pukul 7.30 pagi dah terpacak depan sekolah. Pukul 8.30 selesai buang undi.

Buang undi sekali bertiga, dengan abang dan adik aku.


Balik rumah, excited pula tunggu result #GE14 πŸ˜…✌.
Sampai sanggup lah stay up. Lepas tu penat sangat tunggu, aku tidur. Tidur pun, tidur - tidur ayam je kat ruang tamu. Kejap - kejap terjaga.

Lega sikit sebab dah tau parti mana menang. Alhamdulillah.



Malaysia membentuk Malaysia Baru.

Legalah sikit sebab tau bakal PM ke 7 masa tu, Y.A.B Tun Dr Mahathir. Tapi hati tak tenang, sebab beliau tak angkat sumpah as PM ke 7 lagi.

Tunggu punya tunggu.

Dekat pukul 10 malam (10 May), Alhamdulillah akhirnya Y.A.B Tun Dr Mahathir sekali lagi dilantik menjadi PM ke 7. Alhamdulillah dan congrats Y.A.B Tun.

Moga Malaysia semakin baik untuk masa akan datang.

Bak kata orang, #GE14 ni sedikit sebanyak bagi kita pengajaran.

Apa pun, kita doa yang baik - baik untuk Malaysia.

InsyaAllah 😊


You May Also Like

5 comments

  1. alhamdulillah. Sayu tengok Tun M. Semoga yang terbaik untuk negara. =)

    ReplyDelete
  2. tahniah kerana telah menjalankan tanggungjawab anda sebagai pengundi :D
    https://khaidirkhaizuki.blogspot.my/2018/05/sikap-kita-selepas-pilihan-raya-tahniah.html

    ReplyDelete
  3. Alhamdulilah ...Tertunai sudah tanggungjawab kita ..

    ReplyDelete
  4. Same! First time buang undi. Sanggup tak tidur tuuu nak tunggu SPR umum T^T Pukul 3 pagi grup wassap kencang macam pukul 9malam. Nice experience <3

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah...akak dah dua kali mengundi..Tertunai sudah tanggungjawab..Kerajaan baru,moga ada sinar baru jugak untuk rakyat

    ReplyDelete