3 drama cinta melayu yang huda tonton tempoh hari

Farah
2


Assalamualaikum,

Selamat malam...

3 Drama Cerita Cinta yang huda tonton tempoh hari. Aku pun tak tahu, kenapa tiba - tiba, keluar idea nak buat tajuk ni. Aduhai...

Mungkin juga, tajuk ni relate dengan entry yang aku akan tulis. Memandangkan faktor usia yang semakin meningkat, secara tak langsung aku dah jarang tengok drama atau movie.

Atau mungkin dulu masa belajar, aku jarang layan drama/movie atau novel ni sangat. Jadi dah terbiasa dengan semua ni. Dari kebiasaan itu, aku decide untuk layan drama atau movie ni, di kala aku betul - betul free, atau ada intention to do so. Atau tertengok (maksudnya, bila mak buka drama, aku pun sekali tersangkut layan drama tu). Atau, bila aku rasa bosan sangat dan nak hilangkan stress, then barulah aku akan layan sesebuah drama/movie.

Dalam masa yang sama, aku juga tengah cari masa nak layan drama korea, hihi. Ada je beberapa drama korea yang aku copy dari kawan aku (masa belajar), tapi still tak sempat nak tengok. Baru sempat layan sebuah drama je. Yelah, korea ni sekali dah tengok, susah nak tinggal. Karang ada pula kerja - kerja lain tergenda ✌. Drama korea dengan drama melayu, lagi syok layan drama korea sebenarnya. Tu yang susah nak berenggang, once kita dah start tengok sesebuah drama korea hehe ✌😂.

Ok untuk entry kali ni, aku nak review sikit drama - drama yang agak klise, tapi tetap mendapat ribuan penonton, hehe.

1. Kimchi untuk awak.

Sebenarnya aku memang dah lama tunggu movie ni keluar dekat kaca tv, atau lebih mudah sekarang tengok online jer. Senang. Bila - bila nak tengok, just search, click and watch it.

Tadi baru aku perasan ada orang share kat fb, so aku gigih mencari kat google. Ha, mujur jumpa. Nanti free, boleh tengok. 

Lagi pun aku dah tahu jalan cerita dia, sebab dah baca novel terlebih awal (setahun lepas). 

kimchi untuk awak movie



Pada aku novel kimchi untuk awak ni, best jugalah. Aku dah dua kali juga baca. Intention untuk beli, sebab aku dulu suka layan k-pop (alahai biasalah masa zaman muda remaja ✌😂🙈). Overall cerita dia oklah, cuma biasalah klise sikit lah. 

Kahwin pun sebab terpaksa. Dah nama novel, ending dia mestilah bahagia. 

Kalau nak tahu lebih, bolehlah beli bovel atau tengok movie secara online.

2. My Darling, Inspektor Daniel. 

Hai lah, tajuk - tajuk sekarang ni, macam - macam. 

my darling inspektor daniel drama



I am not sure, sama ada drama ni pun di adaptasi dari novel ke tidak. Maybe tak kot. 

Aku tertengok drama ni sebenarnya, beberapa hari lepas. Sebab, bosan. So bila dah tertengok, rasa best pula. Tambahan pula, ada lakonan mantap dari Aaron Aziz, Erra Fazira dan Elizad. Aku pun memang suka tengok diorang ni berlakon, tu yang menjadi - jadi marathon drama ni dari episode 1 - 4 (last week). So nanti, kalau sempat nak buat marathon lagi, hehe. 

3. Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin.

Kalau kau tak nak, aku pun tak inginlah!. Eh, tak...Aku tak marah, tu kan maksud di sebalik tajuk novel/ atau drama yang ditayangkan, pada setiap hari Isnin - Khamis pada jam 7 petang.

Drama ni, not bad lah pada aku. Tapi aku geram dekat si Nizam tu. Dah kahwin dah lah, yang nak dekat si Hani dah kenapa? Lepas tu, dia boleh cakap kebahagiaan Hani dengan abang dia tu, cuma lakonan. Tak baik betul...

Ha, nampak ter - emosi pula. Haha, tu belum sorang - sorang baca novel. Semua perasaan boleh keluar (automatic). Gembira, sedih semua boleh rasa. Bukan terlebih feeling, tapi bila dah baca tu kenalah hayati, bila dah hayati tu yang emosi hahaha 🙈🙈🙈🙈. Perkara ni akan terjadi, secara automatic bila kita terlalu menghayati sesebuah novel/drama/movie ✌ . 


Nasi Tak Dingin Pinggan Tak Retak Drama


Untuk cerita ni, aku layan drama jer. Malas nak beli novel, karang dok banding - badingkan mana lagi best. 

So far, tiga cerita ni je yang menarik minat aku buat masa ni, untuk aku tonton di kala waktu lapang aku nanti. 

p/s:to those yang free - free tu, jemputlah singgah Zcoop Malaysia dan baca article - article yang di tulis oleh kami di sana, hehe. 

Hari pun dah malam, esok sis kerja. Awak pun kerja. Selamat malam. Thanks baca entry yang ringkas ni. 

Post a Comment

2Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. oh my... I cannot brain cerita Melayu O.O ahahahahahhahahaha
    "nampak racist gila statement"

    ada ja drama Melayu yg tgok.. mcm Ku Seru yg cerita hantu tu, cerita Lara Aishah, Semusim Rindu, pastu cerita POntianak Menjerit, Pontianak Harum SUndal Malam, Manisnya Cinta Di Cappadoccia, Kecil-kecil Cili Api, Lontong, Manjalara, Qaseh Ramadan lagi drama yg guna lagu Shima-Luka Dilukai.. dah lupa tajuk apa... nak cari cerita tu pun tatau kat man TT^TT cerita sekarang byk pelaon sama... pelakon lama2 dulu jarang nak ambil berlakon :'(

    ReplyDelete
  2. Jarang layan drama melayu. Selalu buka tv tapi mata tengok phone/ belek anak. Huhuhu.
    Layan kdrama je skang kt iflix. :p

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !