Rindu zaman study

Farah
2


Assalamualaikum, =D


Hai semua,

Orang cakap, kalau kau tengah study "nikmatilah zaman - zaman study ni, nanti korang akan rindu zaman study korang bila korang dah bekerja". Masalahnya, aku belum kerja, baru pergi internship, lepas habis internship baru kerja, tapi aku dah rindu zaman study aku.

Rindu nak pergi kelas, rindu nak buat assignment, rindu nak lepak dengan kawan kalau free malam tu, rindu nak dating berlima buat research (selama 8 bulan ni, memang nak cakap, tiap - tiap malam jumpa. Update infomation untuk research kami) dan rindu dekat Muadzam Shah haha. 

Walaupun sebenarnya dulu aku ni, sangat tak percaya yang aku akan belajar kat situ.





Tapi Alhamdulillah, dekat situlah tempat aku menimba ilmu dan aku berjaya habiskan study aku dengan jayanya dekat sana. 

Walaupun kadang - kala pernah rasa give up nak study, disebabkan external factor haha. Tapi Alhamdulillah nasib iman aku kuat lagi and still stay there because of my family and of course for my own goods. 

Thanks to mak abah, adik - beradik, kawan - kawan yang tak putus support aku. 

Tiap - tiap pagi kalau siap awal nak pergi kelas, menikmati suasana hijau ni. 
Sungguh tenang menghirup udara segar di pagi hari, ewah...

Kadang - kadang siap berangan, 
Kadang - kadang saja nak ambil udara segar sebab nak kan ketenangan, 
kan...dramatik sangat 😜🙈

Zaman study ni, zaman yang paling banyak kita dengan kawan - kawan. After that semua ada commitment masing - masing, tanggungjawab masing - masing and more focus on family. Tapi bila dah habis belajar, rindu sangat zaman - zaman 'nostalgia' dulu - dulu (haha dulu - dulu sangat, padahal baru beberapa bulan aku meninggalkan kampus hehe). 


Tapi Alhamdulillah walaupun jauh masih dekat di hati, ewah haha. 
Still keep in touch walaupun jarang contact.

Sometimes kawan baik ni, tak contact selalu tp once dah contact/ jumpa boleh berborak panjang even dalam whatsapp group je haha.

So, nikmatilah zaman study tu baik - baik. If there have any problem within that, bertahan, bersabar,berdoa,tawakal and usaha untuk busy-kan diri dengan study korang. Sebab study lagi penting daripada masalah. Tulah cara aku didik diri aku, walaupun dalam hati meruntun - runtun sayu nak berhadapan dengan semua tu, walaupun air mata dah berapa kali asyik mengalir membasahi pipi. 

Ada seseorang cakap dengan aku, zaman study ni permulaan segala benda. Bila kita dah kerja, lagi banyak benda kita kena face. So anggap je, semua ni learning process untuk kita lebih tabah pada masa akan datang.

So apa - apa hal, chill je hehe.

Ok, bye 
Salam...

Post a Comment

2Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. betul tu saya sangat rindu zaman study ni hehe

    ReplyDelete
  2. Hmm, I'm going for my practical in less than few months and somehow, the thought of separating with my friends already filled up my mind.. :/

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !