Believe on yourself

Farah
7


Assalamualaikum, =D


Hai semua,

I'm not the right person untuk cakap pasal benda  ni, haha. Sebab benda ni lah aku paling fail sekali nak cakap. Sebab I jenis pun biasa - biasa je.

Tapi izinkan aku berbicara seketika.

Pegang kata - kata ni,

Believe on yourself
dan cuba fikir, kalau bukan kita, siapa lagi yang boleh buat kita berjaya. Selain diri kita sendiri. 
Ibu bapa, adik - beradik, saudara mara, family dan kawan - kawan, just boleh bagi dorongan and support. 
But trust me, without your family on your side, kau takkan berjaya macam ni. Sebab diorang banyak sokong kau, support kau hingga kau berjaya. 

Believe on yourself, yang kau pun boleh berjaya macam orang lain.

Biar p laaa orang nak cakap kau itu ini, yang penting, kau habiskan belajar kau dengan jayanya.


Believe on yourself
Setiap hari yang berlalu adalah masa kita untuk terus belajar. Jangan berhenti untuk belajar sesuatu. 

Satu yang aku dapat, cintailah course/pekerjaan korang sekarang ni. Sebab bila korang dah suka, InsyaAllah everything will be ease.

Kalau kau rasa cemburu dengan kejayaan orang lain, itu adalah satu perkara yang positive. Compete lah secara sihat. Ambil kejayaan kawan - kawan kau tu, sebagai sesuatu cabaran untuk kau, turut sama nak mencapai kejayaan. Jangan ada perasaan dengki, kau 'hapus'kan kawan kau, sebab perasaan cemburu kau. Benda tu, tak sihat. Be matured lah ok, sebab masing - masing dah besar.

Setiap orang ada cara tersendiri untuk berjaya. So be yourself. 

Yang penting, jangan tinggal solat 5 waktu, kalau ada masa baca Al - Quran, kalau ada masa, buatlah solat dhuha. InsyaAllah everything will be ease. 

Percayalah, dengan korang jaga solat korang, InsyaAllah semuanya akan jadi lebih mudah. 

Dan yang paling penting, 
believe on yourself. 

Post a Comment

7Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Yang penting, jangan tinggal solat 5 waktu, kalau ada masa baca Al - Quran, kalau ada masa, buatlah solat dhuha. InsyaAllah everything will be ease.

    Setuju sgt2 dgn ayat ni... nice Allah alwys with u

    ReplyDelete
  2. Yup, believe in yourself! Kadang2 kitapun tak sedar yg kita mampu buat sesuatu yg luar biasa melainkan bila kita cuba lakukannya sendiri!

    ReplyDelete
  3. Saya setuju... Belajar cinta dengan apa yang kita buat tak kira kerja kat mana atau belajar kat mana. Itu menjadikan spirit kita bersungguh2 nak buat nanti :)

    ReplyDelete
  4. Dulu saya tak berapa minat course saya. Tapi lama lama jadi suka pula and betul lah, bila suka mesti jadi senang. Huhu

    Saya selalu jealous + sedih bila kawan dapat markah lagi tinggi. Tapi takde lah sampai dengki. Then bila saya pula dapat markah lagi tinggi, mesti saya jadi serba salah.

    ReplyDelete
  5. Isi Dari Artikel Anda Sangat Bagus, Sungguh Menarik Dan Bermanfaat Sekali Sobat Bagi Saya.
    Terima Kasih Berkat Artikel Anda Saya Mendapatkan Banyak Informasi Serta Pengatahuan Lebih Jauh.
    Jangan Lupa Kunjungi Blog/Artikel Saya Ya Sobat " Berbagi Itu Indah " !!!!!!

    Just Share My Visit Blog Thanks (^_^)

    1.( >>> Please Jangan Di Klik <<< )
    2. Agen Game Online

    ReplyDelete
  6. Jom join... Tag...

    http://jombercontest.blogspot.my/2017/03/1st-giveaway-by-ravishing-obsession.html

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !