Cantik bergaya dengan hijab fashion

Farah
5


Assalamualaikum, =D


Hai semua!

Bila bercakap pasal fashion tudung ni, memang banyak sangat fashion tudung yang kian popular. Macam - macam style keluar. Macam - macam style orang nak cuba.

Dulu popular dengan style tudung Hana Tajima.
Sekarang? Mula dah keluar bermacam - macam style tudung pula. Apa yang penting, setiap style tudung tu terpulang kepada si pemakai, bagaimana dia mahu menggayakan tudung yang dia ada, mengikut kepada kesesuaian majlis atau tempat yang dia pergi.

Kebiasanya, wanita dia akan pilih dan beli tudung ikut pada kesesuaian sesuatu majlis atau tempat yang dia pergi. Ataupun dia akan beli tudung ikut pada baju yang dia ada. Ha, jangan tak tahu...Kadang - kadang satu helai baju tu boleh di padankan dengan pelbagai jenis, warna dan style tudung tau. Sebab tu collection tudung wanita ni banyak,haha.

Contohnya, kalau korang pakai baju hitam atau putih...Dia sesuai dengan apa - apa sahaja jenis, warna, corak dan style tudung untuk di gayakan oleh si pemakai. 

So ni event tertutup, empat sekawan! Kiteorang memang pilih tema hitam dan putih (untuk baju jelah), tudung tu bebas. Nak pakai tudung warna atau corak, apa pun ikut suka sendiri.

Even dengan sehelai selendang pun, korang boleh peragakan dengan dengan ikut keselesaan sendiri.

Walaupun dengan tudung bawal, korang boleh buat bermacam jenis style ikut kesesuaian sesuatu majlis dan keselesaan si pemakai. 

Untuk dinner pula, mostly ramai yang akan memilih untuk pakai selendang/halfmoon. Tapi apa - apapun, terpulang kepada si pemakai itu sendiri untuk memilih hijab yang macam mana yang dia selesa untuk digayakan semasa majlis makan malam atau event yang tertentu. 

Tips pemilihan dan pemakaian tudung : -
So huda nak share sedikit tips dekat korang...Sometimes tudung yang kita beli tu, jarang sikit tau hingga kadang - kadang boleh menampakkan leher kita.
So cara terbaik, adalah dengan membeli dan memakai inner tudung. 

Dan Zalora adalah salah satu platform yang terbaik bagi semua untuk memilih dan membeli tudung mengikut cita rasa korang sendiri. Bukan setakat ada menjual pelbagai jenis tudung saja tau, malah Zalora juga ada menjual inner tudung yang pelbagai jenis.

Korang boleh click pada gambar dan sini >> hijab fashion untuk melihat pelbagai jenis tudung yang di paparkan di laman web Zalora. 


So oklah sampai sini saja yang sempat huda update. Thanks for keep following and keep reading the entry. 

Bye, salam =)

Post a Comment

5Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Betul ! Macam² style hijab yang ada sekarang. Sampai bingung mau try yang mana. Hee. Tapi sekarang Lissa minat pakai instant shawl. Tak payah pening² mau lilit macam shawl biasa. Haha :D

    ReplyDelete
  2. Daku sekarang pakai bawal rm5 je 😁

    ReplyDelete
  3. masa study dulu suka la bt mcm² gaya..tapi bila dh kerja pakai selendang atupun tdg bawal je..mudah & cepat..hehe

    ReplyDelete
  4. BV memang suka guna tudung bawal terutamanya sebab senang bentuk. hhehehe. menarik lak tudung kat zalora :D

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !