Hari Kemerdekaan - 31/8/2014

8:00 AM


Assalamualaikum, =D

Selamat menyambut Hari Kemerdekaan Negara pada setiap tanggal 31 August.
Alhamdulillah, diam tak diam sudah 57 tahun negara kita mencapai kemerdekaan.

Setiap tahun tema kemerdekaan Negara Malaysia berbeza, 
jadi tema Kemerdekaan Negara Malaysia pada tahun ini adalah, 
"Malaysia....Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta".

Ok, disebabkan hari ni adalah Hari Kemerdekaan Negara Malaysia. Jadi dengan suka hatinya , aku nak share beberapa lagu yang aku minat masa zaman sekolah rendah dulu. Bila bercakap tentang zaman - zaman budak kecil dulu, masa sekolah rendah tu kan. Rasa banyak kenangan yang best. Yelah, budak kecik tahu jelah macam mana exited - nya bila dia dapat menyanyikan sesebuah lagu kan. Dan antara lagu kemerdekaan yang paling aku minat sekali masa tu ialah lagu Buruh Nelayan (tak tahulah, entah macam mana tiba - tiba boleh tersuka 'gila' dengan lagu ni masa tu. Yelah, mungkin je masa tu zaman kanak - kanak yang terlalu 'exited' bila dapat nanyi lagu kemerdekaan kot. Haha, kelakar bila teringat kembali peristiwa tu =D).

Jalur Gemilang.

Keranamu Malaysia.


Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan,
Yang Ke - 57.

You Might Also Like

1 comment di sini.

  1. salam kemerdekaan huda :) moga keamanan kekal milik kita :)

    ReplyDelete