Updated blog melalui telefon mudah alih.

8:00 AM


Assalamualaikum, =D


Aku ada guna application blogger - droid dekat phone aku. Ceh kekonon senang nak updated blog kalau aku tak ada dekat rumah. Hanya taip macam taip message lepas tu siap, then publish. Tapi once aku try hari tu entah macam mana fail je nak post entry dekat blog. Penat taip, last - last dia tak post juga. Aku cari application lain yang mungkin dapat membantu aku untuk post entry melalui telefon bimbit. Ok jumpa. Dan application tersebut adalah...

Blogaway. Dengan blogaway ni korang boleh updated new entry, viewpost dan juga yang tertera pada gambar di atas. 

Ni pula bahagian taip new post. So korang boleh letak gambar dan taip entry macam biasa. 


Siap boleh upload video. Tukar font dan letak link pula tu.
Senang kan?

Pada aku application macam ni memudahkan lagi untuk kita terus berblogging biarpun di mana sahaja kita berada. So dah tak payah pening lagi nak bawa laptop sebesar - besar alam tu. Betul tak? Untuk install this application, senang je caranya. Pergi dekat application store masing - masing dan cari "blogaway". Kemudian install macam biasa dan bila dah siap korang boleh cuba buat satu new post dan publish dalam blog korang semua. 

Hari tu masa aku pergi Pahang, aku try guna application ni untuk review blog blogger (tapi sempat review 2 buah blog jelah) - CLICK HERE to read the entry.  

Dan itu sahaja dari huda buat masa ni. Thanks baca entry ok. 

You Might Also Like

7 comment di sini.

  1. saya guna aplikasi 'Blogger'...lebih kurang jugak ni...^_^

    ReplyDelete
  2. Semakin mudah nak update blog sekarang nie. Tapi kalau update blog melalui smartphone rasa tak puas pulak. Kalau update blog mesti nak guna laptop jugak. :D

    ReplyDelete
  3. x brp suka update guna fon sbb kecik :(

    ReplyDelete
  4. Boleh ajar saya cara nak blog nie

    ReplyDelete
  5. tak berapa suka pakai handphone ni sebab pakai S3 mini..hehe.

    ReplyDelete