Patut ke ada lagu dalam blog?

Farah
11


Assalamualaikum, =D


Dulu masa aku baru - baru active dalam berblogging ni, wah semua aku nak buat. Baik nak letak lagu, letak cctv, pokoknya semua benda kalau boleh aku nak bubuh dalam blog aku ni, kononnya biar kasi cantik, kasi best, kebabum - kebabum semuanyalah. Tapi sekarang bila dah baca tips blogging sana dan tips blogging sini, aku rasa kalau tak ada benda untuk 'mencantikkan' blog pun tak apa, tapi cukup dengan hanya sekadar entry yang menghiburkan pembaca blog. Ceh! Kemain ayat aku ni, hehe.

Tak salah sebenarnya kalau nak letak widget lagu dan lagu yang kita suka dalam blog. Letaklah awak orang tak marah pun sebab tu blog awak. Tapi di nasihatkan supaya kalau nak letak lagu tu, jangan letak widget lagu autoplay (yang tak ada button 'pause') sebab kadang - kadang ada di antara pengunjung blog yang berasa sedikit terganggu untuk blog walking dan membaca entry di blog anda disebabkan anda meletakkan lagu autoplay. 

One Direction love Demi Lovato Rihanna funny couple girl justin bieber disney fashion sexy music enjoy song nirvana rock young selena gomez miley cyrus taylor swift black night Teen eminem avril lavigne britney spears always free helps slow down
Music kadang - kadang boleh membantu menghilangkan rasa bosan/stress.

Yes,betul. Kalau tengah stress memang huda akan cari ear phone untuk mendengar lagu dari telefon bimbit atau di laptop huda sendiri dan huda lebih suka untuk memilih lagu yang berentak perlahan. Sama juga concept dengan blog walking. Bila huda blog walking ke blog blogger - blogger lain huda lagi prefer kalau seseorang blogger tu letak lagu yang berentak slow (tu pun kalau ada, kalau tak ada huda akan buka lagu sendiri dari laptop, hehe). Errr kadang - kadang kalau lagu dalam blog tu best huda sampai dok refresh semata - mata nak dengar lagu dia, hehe (teruk betul aku ni :P). 

So conclusionnya, letaklah lagu yang berentak slow atau apa - apa lagu yang korang minat asal kan playlist dalam blog korang tu ada button play/pause (contohnya macam widget youtube) ok.

Ok done. Thanks baca entry huda kali ni ye =D

Post a Comment

11Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. betul-betul..dulu ade gak letak lagu..tp lme2 rse mcm disturbing je..so xltak dah..

    ReplyDelete
  2. lgu dlm blog kdg2 mengganggu tambah lg yg tak suka lagu tu kann..ehhe..
    baik dga sendiri2 jee

    ReplyDelete
  3. samalah macam kita. mula2 dulu semua nak letak. haha :P

    ReplyDelete
  4. Betul tu, kadang-kadang terganggu sikit fokus bila tengah baca blog sambil dengar lagu. Kalau lagu yg slow ok lagi, kalau lagu rancak tu memang agak mengganggu la :)

    ReplyDelete
  5. blog kite pun ada lagu gak. hihi harap haraplah tak menganggu bloggers bw kat blog kite ni -.-

    ReplyDelete
  6. betul2. Ada juga sesetengah blog tu takde butang pause and lagu dia tak best. Hehehe

    ReplyDelete
  7. pasang lagu yang tak ada butang pause tu tak patut. Nak blogwalking pon rasa terganggu. ^_^

    ReplyDelete
  8. Setuju sangat dengan Huda *thumbs up ** ^^

    ReplyDelete
  9. Xpatut sebab ganggu concentration si pembaca yg singgah blog kita.
    I got two advice from my bro and friend, dia gtau xsemestinya lgu yg kita letak tu diorang suka then sorang lagi gtau knp letak lagu kat blog sebab ganggu dia nak baca. huhuhu

    ReplyDelete
  10. Erkk ! Kita adalah salah sorang readers yang tak suke blog ade lagu. Lepas tu bila dia play tetiba kuat. Terperanjat okeh. :D

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !