Review Novel Suami Aku Ustaz

Tuesday, July 23, 2013


Assalamualaikum, =D


Novel ni dah lama diterbitkan iaitu pada Ogos 2012, tapi huda baru je baca - ni pun dok pinjam junior punya novel, hehe (= . Novel Suami Aku Ustaz ni akan di filemkan dan akan diterbitkan kelak (tapi tak tahu lah bila ye, hehe) . So, hari ni huda nak review novel Suami Aku Ustaz. JOM baca review novel ni! =D

comment huda : Best! - walaupun baru separuh je kot huda baca, hehe =D


Sinopsis
Alisa bukanlah anak gadis yang nakal mana pun. Tapi bila mak dengan ayah sudah mula tidak percayakan diri dia, apa lagi yang dia boleh buat?

‘Kami nak satukan kamu dengan Hafiz sebelum kami bertolak ke Mekah.’


Yang menjadi masalah buat Alisa adalah, apabila ‘TIDAK’ bukan salah satu pilihan jawapan yang dia ada. Dan dia pula tidaklah sampai hendak melarikan diri daripada keluarga. Senakal-nakal Alisa, kasih sayang mak dengan ayah masih mampu membuatkan dia mengikut kata mereka. Tapi macam mana pula dengan cita-cita dia?
‘Dia itulah ustaz di sekolah aku. Ustaz yang popular pula tu sebab dia masih belum berpunya lagi. Hendak dikatakan handsome, semestinya tidak. Pada aku, dia bukanlah tergolong di dalam lelaki idaman aku. Tetapi, kalau sudah ramai yang mahu mengisi borang untuk masuk ‘Kelab Peminat Ustaz Hafiz’ kalau kelab itu wujud, mestilah dia tu ada rupa iya, tak? Aduh! Tidak pasal-pasal dia menjadi kepunyaan aku pula.’


Macam mana agaknya apabila Alisa yang perangai gila-gila terpaksa hidup dengan Hafiz yang mesti hidupnya skema? Tapi skema ke Hafiz kalau perangainya suka menyakat Alisa sejak lahir sehingga besar?
‘Cuma aku harap, kahwin ni bukan bermakna hidup aku berakhir. Well, kau tahulah kan. Cita-cita aku ni tinggi. Pada aku umur baya kita ni sebenarnya hidup kita baru bermula. Mana nak belajar, nak kerja. Aku harap, everything is going to be well.’

Alisa. Cita-citanya setinggi langit, cintanya masih belum pernah berputik. Bagaimana pula suaminya hendak mendidik dia menjadi muslimah yang cerdik? Dan bolehkah dia terus hidup dengan penuh terdidik?



Novel Suami Aku Ustaz akan di filemkan nanti . 
Watak utama : Adi Putra (Ustaz Hafiz) dan Nora Danish (Lisa)


Bye and Assalamualaikum, =D


You Might Also Like

5 comment di sini.

  1. huhu.. macam best jee.. tapi dah xde masa nak baca semua ni... hurmmmm penatnyaa study

    ReplyDelete
  2. macam menarik. Tak sabar nak tengok

    ReplyDelete
  3. perghhh, adi putra tu yang x menahan tu...he he he...my favorite actor...

    ReplyDelete
  4. pernah baca juga novel ni..tapi dah lama sangat..tak berapa ingat dah..memang seronoklah.. :)

    ReplyDelete
  5. lor filem ekkk.. igtkan drama.. klu filem mesti jalan cerita tak berapa nak terperinci.. huhu

    ReplyDelete