Aku rindu kaulah, mangkuk!

Tuesday, December 06, 2011

Assalamualaikum

Singgah baca cerita tau ^_^
enjoy reading yeah ^_^


Sebelum  korang baca lebih lanjut. Singgah sini kejab baca nota. ok ^_^ . Attention here : watak dan perwatakan dalam cerita ni tak ada kena - mengena dengan siapa - siapa ok ^_^. Harap maklum.


BABAK 1
Sudah lama mereka tidak berhubung. Sudah lama, hubungan mereka sepi. Sudah lama mereka tidak  bertelagah. Sudah lama mereka tidak  bersua. Aku rasa seperti ada satu perasaan halus dalam hati aku. Tapi. Aku tak tahu apakah perasaan itu. I need somebody help me. Siapa eh? Ha, Ainur.
Telefon bimbit di capainya, lalu dia mendail nombor telefon bimbit Ainur.

Ainur : Kau pula telefon aku, nak apa? Nak jumpa buah hati kau ke?
Ila : Kenapa, tadi dia call kau eh?
Ainur : Habis ?
Ila : Dia nak apa je?
Ainur : Nak jumpa kaulah mangkuk. 
Ila diam. 
Ainur : Ha! Kenapa diam? Kau tu, jangan nak ego sangatlah Ila. Dia dah turunkan ego dia and dia nak jumpa kau.
Ila diam. Tidak dia sangka, Jihan kekasihnya akan menghubungi Ainur.
Ila : Nur, aku minta maaf ok kalau kita orang dah susah kan kau.
Ainur : Memang susah sangat. Kalau kau nak senang, esok ikut aku.
Ila : Yela.
Ila terpaksa mengalah. Dia masih ingat nasihat Ainur kepadanya. Kata Ainur, jangan lari dari masalah. Makin kita lari, masalah akan menjadi semakin rumit. Makin kita lari, kita akan rasa kusut . Jadi, nak tak nak aku terpaksa berhadapan dengan si dia.

BABAK 2
Ila : Mak ai, lama beno kawan kau. Berjanggut aku tunggu kat sini.
Ainur : Kawan aku, pakwe kau!
Ila tersentap. Gulp! Dia menelan air liurnya. Amik kau sebiji. 
Ainur : Ha, tu pun orang yang kau rindu sangat tu.
Ila diam. Kaku. Dia hanya membiarkan Ainur pergi menjemput kekasih hatinya. 
Jihan : Hai awak, boleh kenal?
Ila kembali ke dunia nyata. Hisyh, mamat ni buat apa dekat sini? Mana Ainur? Ila mencari - cari kelibat Ainur. Tiada. Eh, takkan dia pergi tanpa pamitan.
Jihan : Cari siapa?
Ila : Ainur lah, habis takkan kau pula. Mangkuk!
Jihan : Tak tau pula, nama aku mangkuk kan?
Ila : Da tau, senyap!
Jihan : Kalau saya tak nak?
Ila senyap. Dia ingin pergi dari situ. Belum sempat dia melangkah, Jihan memaut lengannya.
Ila : Lepaslah.
Jihan : Kalau aku tak nak? Kau nak buat apa?
Ila senyap. 
Jihan : Buanglah ego kau yang menggunung tu. Aku dah bosanlah dengan kau.
Ila : Dah bosan? Breaklah.
Wah, sedapnya Ila kau cakap. Kang mamat tu let you go baru tau. 
Jihan : Ada ke aku cakap, aku nak break dengan kau? 
Ila senyap. Dia tersentap. Jihan kini berhadapan dengannya. Rapat.
Jihan : Tolonglah, buang ego kau tu. Aku sayang kau. Aku rindu sangat kat kau. Aku minta maaf, aku tau salah aku. Aku tau. Hati kau keras sebab aku kan?
Ila senyap. Sayu dengan apa yang diluahkan Jihan. 
Jihan : Aku...Aku rindukan kau. Mangkuk!
Ila senyap.
Jihan : Ila.
Panggil Jihan lembut.
Ila : hmmm. Aku pun rindu kaulah, mangkuk!
Jihan : Tau pun kau rindu aku.
Kelihatan kelibat Ainur datang ke arah mereka.
Ainur : Dah, jangan nak buat agenda romantic pula depan khalayak ramai. Ingat, korang belum kahwin! 
Jihan : Yelah, mak cik!
Kelihatan Ila sudah malu - malu kucing. Yalah, siapa yang tidak berasa malu jika di tegur sebegitu kan?

ok, dah habis.
the end
^_^
by.hudahud
smile.smile.smile
^_^



You Might Also Like

2 comment di sini.